Hallitus
Osaston hallituksen jäsenet valitaan osaston sääntömääräisessä syyskokouksessa. Osaston puheenjohtajana toimii Sari Hovila, varapuheenjohtajana Jouko Aho ja sihteerinä toiminnaohjaaja Päivi Polvi.
Osaston hallituksen tehtävänä on:
- kutsua koolle ja valmistella osaston kokous ja päättää kokouksen päätösten täytäntöönpanosta;
- kehittää ja ohjata osaston toimintaa;
- huolehtia osaston omaisuuden ja talouden hoidosta ja siitä, että osaston varainhoito on luotettavalla tavalla järjestetty;
- huolehtia jäsenhankinnasta omalla alueellaan sekä pitää säännöllisesti yhteyttä jäseniin;
- ottaa ja erottaa osaston työntekijät ja määrätä heidän tehtävistään;
- nimetä osaston sihteeri, tiedottaja, keräysjohtaja ja osaston kotimaan avun yhteyshenkilö sekä osaston muut yhteys- ja avainhenkilöt ja huolehtia heidän perehdyttämisestään;
- valita osaston rahastonhoitaja;
- valita osaston edustajat järjestön yleiskokoukseen sekä piirin kokoukseen;
- päättää osaston toimintayksiköiden perustamisesta ja muista niitä koskevista asioista;
- vastata alueellaan Punaisen Ristin valmiussuunnittelusta;
- asettaa tarvittaessa keskuudestaan tai muista henkilöistä alaisiinsa laitoksiin johtokunnat ja määrätä niiden toiminnoista;
- valvoa osaltaan paikallisesti, että Punaisen Ristin, Punaisen Puolikuun ja Punaisen Kristallin nimeä ja tunnusta ei käytetä säännösten vastaisesti;
- huolehtia muista niistä osaston hallituksen tehtävistä, joista säädetään SPR -asetuksessa ja määrätään työjärjestyksessä, taloussäännössä ja johtosäännöissä; sekä
- käsitellä muita vastaavanlaisia asioita.
Osaston hallitus voi asettaa keskuudestaan tai muista henkilöistä määräämäänsä tehtävää varten valio- tai toimikuntia taikka työryhmiä, joissa jäsenyys on määrä aikainen. Osaston on annettava 1 momentin 6) - ja 7) -kohdassa valitut henkilöt tiedoksi pääsihteerille oman piiritoimiston kautta pääsihteerin vahvistamalla tavalla tammikuun loppuun mennessä. Samalla tavalla samassa yhteydessä on annettava tiedoksi SPR -asetuksen 21 §:n 3 momentissa tarkoitetut osaston hallituksen keskuudestaan valitsemat nimenkirjoittajat (Osastojen johtosääntö 15.5.2020, 7 §).
Hallituksen kokoukset eivät ole julkisia.
Seuraavat vuoden 2024 hallituksen kokoukset:
- Hallitus 3/2024 26.3.2024 klo 16:30 ja sääntömääräinen kevätkokous klo 18:00.
- Hallitus 4/2024 21.5.2024 klo 16:30
- Hallitus 5/2024 4.9.2024 klo 16:30
- Hallitus 6/2024 24.10.2024 klo 16:30
- Hallitus 7/2024 27.11.2024 klo 16:30 ja sääntömääräinen syyskokous klo 18:00
Jyväskylän osaston hallitus 2024:
Tehtävä |
Nimi |
Puhelinnumero |
puheenjohtaja |
Sari Hovila |
040 5188612 |
varapuheenjohtaja, valmiuden yhteyshenkilö, kotimaan avun yhteyshenkilö |
Jouko Aho |
044 320 1732 |
Vieno Aho |
044 990 6595 |
|
Kristiina Alho |
040 586 2618 |
|
rahastonhoitaja, ensiapuryhmän ryhmänjohtaja |
Katja Hölsä |
040 515 2428, 0400 853 785 |
Olli Lehtonen |
045 626 7178 |
|
Sami Luoma-aho |
050 359 6070 |
|
Oma Punainen Risti -pääkäyttäjä, OSSI-pääkäyttäjä |
Markku Maukonen |
045 8739061 |
Päivi Paananen |
045 880 0308 |
|
Nita Sammalisto |
||
Marko Tervo |
040 754 0038 |
|
Veripalvelun yhteyshenkilö |
Juha Vimpari |
040 7071510 |
Muut luottamushenkilöt 2024
Tehtävä |
Nimi |
Puhelinnumero |
Sari Kivelä |
040 585 6688 |
|
sihteeri, toiminnanohjaaja, ystävätoiminnan yhteyshenkilö |
Päivi Polvi |
040 716 8705 |
Sirpa Pekkarinen |
040 586 2354 |
Suomen Punaisen Ristin osastojen toimintaa ohjaavat:
- Laki (L238/2000) Suomen Punaisesta Rististä
- Asetus (A827/2017) Suomen Punaisesta Rististä. Muutettu yleiskokouksessa 11.6.2023 (asetus 989/2023)
- Suomen Punaisen Ristin osastojen johtosääntö 15.5.2020
- Suomen Punaisen Ristin taloussääntö 15.5.2020
- Suomen Punaisen Ristin piirien johtosääntö 15.5.2020
- Suomen Punaisen Ristin työjärjestys 15.5.2020
Suomen Punaisen Ristin Jyväskylän osaston hyväksyttyjä toimintasuunnitelmia ja toimintakertomuksia: