Hallitus
Osaston hallituksen jäsenet valitaan osaston sääntömääräisessä syyskokouksessa. Osaston puheenjohtajana toimii Jouko Aho, varapuheenjohtajana Tuomo Hämäläinen ja sihteerinä toiminnaohjaaja Päivi Polvi.
Osaston hallituksen tehtävänä on:
- kutsua koolle ja valmistella osaston kokous ja päättää kokouksen päätösten täytäntöönpanosta;
- kehittää ja ohjata osaston toimintaa;
- huolehtia osaston omaisuuden ja talouden hoidosta ja siitä, että osaston varainhoito on luotettavalla tavalla järjestetty;
- huolehtia jäsenhankinnasta omalla alueellaan sekä pitää säännöllisesti yhteyttä jäseniin;
- ottaa ja erottaa osaston työntekijät ja määrätä heidän tehtävistään;
- nimetä osaston sihteeri, tiedottaja, keräysjohtaja ja osaston kotimaan avun yhteyshenkilö sekä osaston muut yhteys- ja avainhenkilöt ja huolehtia heidän perehdyttämisestään;
- valita osaston rahastonhoitaja;
- valita osaston edustajat järjestön yleiskokoukseen sekä piirin kokoukseen;
- päättää osaston toimintayksiköiden perustamisesta ja muista niitä koskevista asioista;
- vastata alueellaan Punaisen Ristin valmiussuunnittelusta;
- asettaa tarvittaessa keskuudestaan tai muista henkilöistä alaisiinsa laitoksiin johtokunnat ja määrätä niiden toiminnoista;
- valvoa osaltaan paikallisesti, että Punaisen Ristin, Punaisen Puolikuun ja Punaisen Kristallin nimeä ja tunnusta ei käytetä säännösten vastaisesti;
- huolehtia muista niistä osaston hallituksen tehtävistä, joista säädetään SPR -asetuksessa ja määrätään työjärjestyksessä, taloussäännössä ja johtosäännöissä; sekä
- käsitellä muita vastaavanlaisia asioita.
Osaston hallitus voi asettaa keskuudestaan tai muista henkilöistä määräämäänsä tehtävää varten valio- tai toimikuntia taikka työryhmiä, joissa jäsenyys on määrä aikainen. Osaston on annettava 1 momentin 6) - ja 7) -kohdassa valitut henkilöt tiedoksi pääsihteerille oman piiritoimiston kautta pääsihteerin vahvistamalla tavalla tammikuun loppuun mennessä. Samalla tavalla samassa yhteydessä on annettava tiedoksi SPR -asetuksen 21 §:n 3 momentissa tarkoitetut osaston hallituksen keskuudestaan valitsemat nimenkirjoittajat (Osastojen johtosääntö 15.5.2020, 7 §).
Hallituksen kokoukset eivät ole julkisia.
Seuraavat vuoden 2025 hallituksen kokoukset:
- hallitus 8/2025 ke 17.9.2025 kello 17:00
- hallitus 9/2025 ke 22.10.2025 kello 17:00
- hallitus 10/2025 ke 26.11.2025 kello 17:00 ja sääntömääräinen syyskokous kello 18:30
- hallitus 11/2025 ke 10.12.2025 kello 19:30 (tarvittaessa)
Jyväskylän osaston hallitus 2025:
|
Tehtävä |
Nimi |
Puhelinnumero |
|
puheenjohtaja |
Jouko Aho |
044 320 1732 |
|
varapuheenjohtaja |
Tuomo Hämäläinen |
|
| ensihuoltoryhmän ryhmänjohtaja |
Vieno Aho |
044 990 6595 |
| terveyden edistämisen yhteyshenkilö |
Kristiina Alho |
040 586 2618 |
| rahastonhoitaja |
Katja Hölsä |
040 515 2428, 0400 853 785 |
| keräyspäällikkö |
Olli Lehtonen |
045 626 7178 |
|
Sami Luoma-aho |
050 359 6070 |
|
|
ensiaputoiminnan yhteyshenkilö, ensiapuryhmän ryhmänjohtaja, Oma Punainen Risti -järjestelmän pääkäyttäjä |
Markku Maukonen |
045 8739061 |
| jäsenmestari |
Päivi Paananen |
045 880 0308 |
|
Nita Sammalisto |
050 338 0339 |
|
| tiedottaja |
Marko Tervo |
040 754 0038 |
| Veripalvelun yhteyshenkilö |
Juha Vimpari |
040 7071510 |
Muut luottamushenkilöt 2025
|
Tehtävä |
Nimi |
Puhelinnumero |
|
Esa Häkkinen |
040 585 6688 |
|
|
toiminnanohjaaja, ystävätoiminnan yhteyshenkilö |
Päivi Polvi |
040 716 8705 |
|
|
||
Suomen Punaisen Ristin osastojen toimintaa ohjaavat:
- Laki (L238/2000) Suomen Punaisesta Rististä
- Asetus (A827/2017) Suomen Punaisesta Rististä. Muutettu yleiskokouksessa 11.6.2023 (asetus 989/2023)
- Suomen Punaisen Ristin osastojen johtosääntö 15.5.2020
- Suomen Punaisen Ristin taloussääntö 15.5.2020
- Suomen Punaisen Ristin piirien johtosääntö 15.5.2020
- Suomen Punaisen Ristin työjärjestys 15.5.2020
Suomen Punaisen Ristin Jyväskylän osaston hyväksyttyjä toimintasuunnitelmia ja toimintakertomuksia:
